Temel bilgiler ne işimize yarar ?

Elektronikteki ilerlemeler ve özellikle de internet sayesinde artık daha çok işimizi bilgisayar, cep telefonu, akıllı TV gibi Von Neumann makinalarında yapıyoruz. Teknoloji her ne kadar insanların işlerini kolaylaştırmaya çalışsa da her devirde teknolojinin nasıl çalıştığını iyi anlayanlar ondan diğerlerine göre daha çok faydalanırlar. İlk kişisel bilgisayarların çıktığı zamanlarda Amerika'da bu gibi insanlara hacker dendi. Yani sıradan kullanıcı seviyesinden öte kurcalayarak teknolojilerin başkalarının aklına gelmemiş faydalarını keşfeden meraklı hobiciler.

Hacker kültürü Amerika'da bilgisayar bilimlerinin gelişmesine önemli katkılarda bulundu. İlk Apple bilgisayarlar bir garajda hackerlarca geliştirildi. Microsoft'u kuran Bill Gates ortaokul yıllarında güzel kızların yanına oturabilmek için okulun yazılımlarını hackliyordu. Hacker kültürü temelde yazılımları zorlatarak amaçlarının dışında kullanmayı ve özelleştirmeyi amaçlar.

Bir teknolojiyi içselleştirdiğinizde bazen başka kimsenin aklına gelmemiş yöntemler icat edersiniz. Bu şekilde fark yaratır dünyayı hafif de olsa değiştirdiğinizi düşünür kendinizle gurur duyarsınız. Kendi sınırlarınızı zorlayarak yeni şeyler öğrenir mutlu olursunuz.

Linux işletim sistemini uzun süredir kullananlardan biraz meraklı olanları biraz kabuk betiklerini ve basit programlama kalıplarını kullanarak bu bahsettiğim faydaları deneyimleme şansı bulmuşlardır. Modern Linux işlerim sistemleri artık kolay kullanılırlığa da önem verdikleri için çoğu kullanıcı pek bu yönlerini kullanmadan da gayet güzel hayatlarını sürdürebilirler. Fakat bu yolu tercih edenler için adeta sihirli bir dünyanın kapıları aralanır ondan sonra.

Geçenlerde archive.org sitesinde çok güzel eski siyah beyaz filmlerin olduğunu öğrendim. Sean Connery'den Macbeth ya da Orson Welles'ten Kral Lear'ı torrent üzerinden ücretsiz olarak indirebiliyorsunuz. Bu şekilde onlarca torrent seçtim ve geceleyin indirmesi için kullandığım modemin torrent arayüzü üzerinden tek tek torrentleri eklemeye başladım ama baktım uzun sürecek tekrarlı işi nasıl otomatize edebilirim diye düşündüm. Hemen tarayıcımın geliştirici sekmesini açtım ve bir dosyayı eklediğimde nasıl bir istek gönderildiğini inceledim.




URL'i not ettim ve şimdi de HTTP body kısmını inceledim.



Evet sıradan bir form verisi olarak gönderiliyordu dosya

Linux komut satırını açıp önce şunu denedim

curl -v -F "torrent_file=@MacbethSeanConneryAppleTV.mp4_archive.torrent" "http://192.168.2.1:8090/gui/?token=JX_SOmnYr2L0W280lMngWNvmLns0KznG_4cGVQIEMjv0R5vEvTmoCgAAAABbyTSX&action=add-file&download_dir=0&path="

ve şöyle bir hata aldım






Yani kimlik bilgisi de eklemem gerekiyordu



Bu şekilde denediğimde HTTP 200 cevabı aldım ve tarayıcıdan gidip baktığımda gerçekten de torrentin listeye eklenmiş olduğunu gördüm.



Artık geriye sadece bu komutu tüm dosyalar için çalıştırmak kalmıştı




Böyle basit bir kabuk betiği hazırlayıp çalıştırdım ve dosyaların 2 saniye arayla listeye eklendiğini gördüm. Artık bilgisayarda diğer işlerimi yapabilir ve de çayımı yudumlayabilirdim.

Hackerlık deyince hemen aklınıza başkalarının biligisayarlarına sızıp şifrelerini ya da paralarını çalan kötü niyetli insanlar gelmesin. Bu şekilde basit gündelik işlerinizde bile hackerlığı tecrübe edebilirsiniz. Tek ihtiyacınız biraz merak biraz da kurcalama dürtüsü.

Yorumlar

Popüler Yayınlar